Frivillig i Brande Badminton Club.

Vil du hjælpe lidt i din klub?

Foreningen Brande Badminton Club er afhængige af, at medlemmer, forældre og andre interesserede hjælper og støtter foreningen. Uden frivillige ingen klub! Vi kan altid bruge en ekstra hånd :-)

Der er mange måder at hjælpe på. Nedenfor er nævnt nogle af de måder, som du kan støtte os på.

Frivillige efter behov:

Vi har små arrangementer for børn og voksne i klubben og i den forbindelse, har vi brug for en hjælpende hånd engang i mellem. Henvend dig til Ungdomsudvalget eller bestyrelsen, hvis du gerne vil gøre det. Du kan skrive til: USU@brandebadmintonclub.dk eller formand@brandebadmintonclub.dk

Medlem af Bestyrelsen:

Bestyrelsen vælges årligt på Brande Badminton Clubs generalforsamling. Bestyrelsen skal være på plads for at videreføre klubben. Bestyrelsen består af minimum 4 medlemmer. Medlemmerne mødes cirka en time pr. måned. Det primære arbejde består i kontakt til hallen og vedligeholdelse af tilmeldingsværktøjer samt hjemmeside. Kontakt formanden, hvis du er interesseret: formand@brandebadmintonclub.dk

Medlem af USU: Ungdomsudvalget:

Ungdomsudvalget er ansvarlige for ungdomstræningen, arrangementer for børnene i klubben samt Brande Stævnet. USU mødes efter behov. Pt. planlægges som udgangspunkt en halv sæson af gangen og derefter mødes USU op til forestående arrangementer, for at få planlægningen på plads. Formålet er at skabe en god klub for børnene og gøre noget ekstra for dem. Vil du være med så kontakt: USU@brandebadmintonclub.dk

Træner:

Vi har brug for engagerede og dygtige trænere til vores ungdomshold og seniorhold. Har du badmintonerfaring, lyst til at være træner og evt. erfaring med at træne, så kontakt os meget gerne. Vi hjælper med uddannelse og sørger for hjælpetrænere efter behov. Kontakt: USU@brandebadmintonclub.dk Bemærk der indhentes altid børneattester på trænere.

Hjælpetræner/Assistenttræner:

På børneholdene anvendes 2 typer af hjælpetrænere, nemlig frivillige forældre og unge spillere. Bemærk der indhentes altid børneattester på hjælpetrænere.

Vi har behov for forældre, som vil hjælpe og støtte træneren i de aktiviteter, som træneren sætter i gang. Det er ikke nødvendigt at være en dygtig badmintonspiller. Du skal bare have lyst til at støtte træneren og børnene i deres indsats.

På begynder og letøvede hold ansættes desuden unge spillere som hjælpetrænere. Der er her tale om et betalt job og de unge skal agere derefter. De har et ansvar i træningen. De skal komme hver gang som aftalt, står som regel for opvarmningen og hjælper med både teknisk og udviklende træning sammen med træneren. De skal være udadvendte og have lyst til spillet og til at lære fra sig. De får tilbudt hjælpetræneruddannelser og vi vil gerne give dem en forståelse for vigtigheden af, at man gør en indsats i sin klub nu og når man bliver ældre. Vi håber naturligvis, at vi derved skaber fundamentet for klubbens fremtid. Det skal derfor også ses som en udviklingsproces for de unge. De unge trænere udvælges i samråd med trænerne.  Man er velkommen til at kontakte USU skriftligt, hvis man er interesseret i sådan et job på USU@brandebadmintonclub.dk. Når der opstår et behov for nye hjælpetrænere, vil vi se på henvendelserne sammen med hovedtrænerne.

SÅ KOM OG HJÆLP OS MED AT GØRE BRANDE BADMINTON CLUB ENDNU BEDRE!

Følg med

Nyheder - Vis alle